Czy polerowanie może uszkodzić lakier w samochodzie?

Jak prawidłowo przeprowadzić renowację lakieru?

Renowacja lakieru może być procesem bezpiecznym dla naszego auta o ile zachowamy pewne zasady.

Liczy się odpowiedni dobór maszyny polerskiej, oświetlenia, miejsca wykonywania korekty a także oczywiście wiedza i doświadczenie osoby polerującej.

Przed przystąpieniem do odnowy lakieru trzeba sprawdzić czy dany element jest w oryginalnym lakierze czy był już przez kogoś naprawiany . Do tego celu przyda się wprawne oko i miernik grubości powłoki lakierniczej.  Na elementach fabrycznych ryzyko uszkodzenia jest stosunkowo niewielkie. Inaczej bywa w przypadku kiedy ktoś wcześniej już naprawiał dany element i nie możemy mieć do końca pewności jakiej grubości jest tam warstwa lakieru bezbarwnego.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że usunąć możemy tylko te uszkodzenia ( rysy, swirle, zmatowienia, wżery od ptasich odchodów) które nie przechodzą nam przez warstwę zewnętrzną lakieru – bezbarwną.

Inaczej podchodzić będziemy do lakieru, który jest nowy i chcemy go jedynie delikatni odświeżyć przed położeniem np. powłoki ceramicznej, a inaczej do kilkunastoletniego samochodu z wyraźnymi śladami złego użytkowania na którym chcemy wykonać pełną korektę.

 

polerowanie lakieru, renowacja, korekta

Wybór odpowiedniej metody sukcesem renowacji lakieru

Producenci maszyn, padów oraz past polerskich przychodzą nam z pomocą. Oferują pełną gamę produktów, które w rękach doswiadczonej osoby potrafią zdziałać cuda.

I tak maszyny polerskie dzielą się na:

-Rotacyjne 

-Orbitalno-rotacyjne (Dual action) – te z koleii różnią się wielkością i skokiem wyrzutu bocznego talerza polerującego. Skutkuje to zmienną siłą cięcia którą użytkownik sam określa.

-Planetarne podobne do DA ale z wymuszonym wyrzutem bocznym talerza polerskiego.

Producenci past polerskich i padów podobni – oferują kilka wariantów swoich produktów i jeżeli użyjemy ich w przemyślany sposób to np. na rocznym lakierze bez większych uszkodzeń zrobimy pełną korektę usuwając jedynie 1 lub 2 mikrony grubości. Oczywiście czasem jest to niemożliwe i jeżelich chcemy mocno odświeżyć używany kilkunastoletni lakier nawet zdjemując 20 mikronów może okazać się,że nie usunęliśmy wszystkiego. W takim przypadku jeśli auto ma jeszcze służyć na m do codziennych czynności- lepiej zostawić grubszą warstewkę lakieru mimo pozostwaienia na mim kilku rysek.

Polerowanie lakieru, renowacja lakieru, korekta lakieru

Po skończonym procesie warto zabezpieczyć lakier np. woskiem lub powłoką ceramiczną.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej albo potrzebujesz konsultacji nie wahaj się i skontaktuj ze studiem detailingowym które doradzi i podpowie jakiego zabezpieczenia powinieneś użyć.

Więcej informacji i realizacji znajdziesz na naszym Facebooku.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Umów się na wizytę w naszym studiu detailingowym w mieście  Warszawa - nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji.