Jak dbać o powłokę ceramiczną na lakierze?
Należy pamiętać, że po aplikacji na auto, powłoka wiąże się z jego lakierem. Już w momencie opuszczenia studia zaczynają na nią działać czynniki zewnętrzne. Powłoka przyjmuje na siebie wszystkie czynniki, które niszczyłyby nasz lakier. I bardzo dobrze- od tego ona jest!
Aby służyła nam jak najdłużej i tak samo cieszyła oko, należy pamiętać o kilku aspektach.
-Porysowana powłoka nie będzie wyglądała efektownie a mimo zapewnień marketingowców różnych firm produkujących powłoki- da się je porysować. Można temu zapobiec stosując się do pewnych wytycznych ale o tym dalej.
-Kolejny mit to, że nie trzeba myć samochodu zabezpieczonego powłoką. Oczywiście nie jest to prawda- powłoka daje efekt hydrofobowy i wspomaga oczyszczanie ale nie myta przez kilka miesięcy sama zostanie „zatkana” brudem i nie będzie mogła działać poprawnie.
Co więc zrobić aby powłoka spełniała swoje zadanie?
Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę z tego, na jakie czynniki jest narażona warstwa na Twoim lakierze.
-Powierzchnie płaskie typu dach i maska – tu najczęściej trzeba uważać na ptasie odchody, soki z drzew czy osady wapienne z twardej wody.
-Powierzchnie pionowe – zawłaszcza „za” kołami – tu osadza się pył z klocków hamulcowych, masy bitumiczne spod kół, lotna rdza. Przód auta to oczywiście owady- pozostawione na długo mogą „przeżreć” również powłokę a zdarzają się przypadki że także folię PPF .
Aby do tego nie dopuścić należy przynajmniej raz na dwa tygodnie opłukać auto na „bezdotyku” a raz w miesiącu udać się na myjnie ręczną i oddać samochód profesjonalistom lub jeżeli dysponujemy miejscem i chęciami- umyć auto samemu.
Minimum raz na rok oddać samochód pod opiekę studia detailingowego.
Wykonany zostanie tam serwis powłoki ceramicznej.
Jest to nic innego jak bezpieczne wieloetapowe mycie, po którym następuje dekontaminacja chemiczna i w razie potrzeby mechaniczna. Po prostu usuwamy wszystko to co nie schodzi podczas „codziennego” mycia i co może blokować powierzchnię powłoki od świata zewnętrznego, czyli:
-soki z drzew
-osady wapienne
-ptasie odchody
-owady
-masy bitumiczne i lotna rdza
Na koniec aplikowany jest środek konserwujący do powłok. Tzw top coat lub powłoka typowo hydrofobowa typu Vision.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej albo potrzebujesz konsultacji jak poprawnie umyć samochód samemu zapraszamy do naszego studia.
Więcej informacji znajdziesz na naszym Facebooku.